اصول ست کردن لباس با رنگ آبی 3
کافه خواندنی

اصول ست کردن لباس با رنگ آبی

3.57Kبازدید

همونطور که میدونید، پوشیدن هر رنگ معنای خاصی رو به اطرافیانمون منتقل میکنه. پس بهتره رنگ ها و تاثیراتشون رو بشناسیم تا بتونیم یک ست درست و خوشرنگ، انتخاب کنیم. در این مطلب در مورد ست کردن لباس آبی با رنگ های مختلف صحبت میکنیم.

نماد رنگ آبی دایره است. رنگ آبی رنگ آسمان و دریا و رنگ آرامش است. رنگ آبی همچنین رنگ نظافت و پاکیزگی نیز است. وقت بیماری و یا خستگی نیاز به این رنگ بیشتر می شود. همانطور که در بعضی از بیمارستان ها رنگ دیوار آبی روشن می باشد چون رنگ تسکین دهنده و آرام بخشی است.

اصول ست کردن لباس با رنگ آبی

ویژگی های رنگ آبی

از نظر روانشناسی رنگ آبی، نشانه ی صلح و خرسندی و شادمانی زیستن است. آبی رنگ صداقت و وفاداری است. رنگ آبی رنگ سردی به حساب میاد، برای همین اگه در جایی نیاز هست که آروم تر و ملایم تر به نظر برسیم بهتره از رنگ آبی ساده یا رنگ های نزدیک به اون برای ترکیب استفاده کنیم.

اصول ست کردن لباس با رنگ آبی

ست لباس آبی و سفید

ترکیب رنگ آبی و سفید از محبوب ترین ترکیب هاست. این ترکیب هم حالت رسمی داره و هم از اعتماد به نفس و آرامش خاصی برخورداره. این ترکی و میتونید در جاهایی مثل مصاحبه شغلی یا مراسم خاص استفاده کنید.

اصول ست کردن لباس با رنگ آبی

ترکیب رنگ های مناسب با لباس آبی

ودر عین حال که آیی رنگ سردی به حساب میاد، رنگ هایی از طیف آبی وجود دارند که تند و جیغ هستند و می توانند در کنار رنگ های گرمی مثل نارنجی که مکمل آبی است، یا رنگ قرمز، زرد، بنفش و … بسیار جلوه ی شادی ایجاد بکند. به همین خاطر استفاده از رنگ نارنجی برای روح بخشیدن به رنگ آبی در جاهایی که نیاز به شور و هیجان بیشتر است، نیاز است. میتونید در مطلب رنگ هایی که در ترکیب لباس به ما کمک می کند بیشتر در مورد رنگ ها مطالعه کنید.

رنگ نارنجی مکمل رنگ آبی است و به راحتی با آن ست می شود. علاوه بر آن از رنگ هایی که نام بردم می تونید در وسایل جانبی مثل کیف و کفش، دستبند، انگشت ، تل سر ، روسری یا دستمال گردن استفاده کنید.

این ترکیب رنگی به گونه ایست که تمامی رنگ ها به تعادل رسیده و ست زیبایی و ایجاد می کند

اصول ست کردن لباس با رنگ آبی

رنگ آبی و رنگ سبز از ترکیباتی هستند که بسیار کنار هم مناسب هستند و رنگ سبز از ترکیب رنگ آبی و زرد به دست آمده. پس چون توی رنگ سبز، آبی نیز به کار رفته، این ها کنار هم رنگ های مناسبی رو می سازند. حالا این سبز می تونه بیشتر متمایل به رنگ آبی باشه یا رنگ زرد.

حالا این ترکیب رنگ سبز و آبی رو اگه تیره هستند، میتونید با رنگ های ملایم مثل کرم، قهوه ای روشن، سفید یا طوسی، ترکیب کنید تا ترکیب متعادل تری رو بهتون بدن

لباس آبی تیره رو با چه رنگهایی ست کنیم؟

رنگ آبی تیره بهتره با رنگ های تیره ترکیب بشه. یعنی رنگ آبی تیره با رنگ سبز تیره یا قرمز تیره یا غیره. چون رنگ آبی تیره یا سرمه ای از جلوه ی رنگ کمرنگ دیگه ای به غیر از رنگ سفید، اگه کنارش باشه رو کم می کنه. برای همین بهترین ترکیب ها با آبی تیره، رنگ های تیره هستند. رنگ سفید چون رنگ خنثی ای هست باعث میشه رنگ کناریش بیشتر جلوه کنه.

ترکیب آبی و صورتی

رنگ صورتی و آبی یکی دیگه از ترکیبات بسیار کاربردی و شیک است.همونطور که می دونید رنگ سال گذشته صورتی کمرنگ(baby pink) و آبی کمرنگ(baby blue) بود. این ترکیب ملایم و دخترانه است و فرد رو شاداب نشان میدهد.

آبی کمرنگ رو با چه رنگهایی ست کنیم؟

آبی از معدود رنگ هایی ه که توی طیفش رنگی پیدا میشه که با هر رنگی ست بشه. این آبی کمرنگ رنگی است که تقریبا با تمامی رنگ ها به راحتی ست شده و ترکیب مناسبی ایجاد می کنه. مثل عکس زیر این رنک با طیف رنگی قهوه ای، بنفش، سبز، زرد قرمز و … به راحتی ست می شه.

در آخر هم این که همه ی ما توی کمدمون چندین رنگ شلوار جین داریم و دیدیم که تقریبا همه ی رنگ ها با رنگ آبی ست میشه. پس با خیال راحت هر رنگی رو که به سلیقتون نزدیک تره رو با شلوار جینتون بپوشید و از رنگ ها لذت ببرید. حتما یادتون باشه که از لوازم جانبی متناسب استفاده کنید که جذاب تر به نظر برسید.

 

منبع : 2نفره

نظر بدهید