ست کردن شال و روسری با مانتو
کافه خواندنی

اصول ست کردن شال و روسری با مانتو

1.89Kبازدید

اگر اصول ست کردن رنگها را بدانید علاوه بر اینکه زیبایی لباس های شما چشمگیرتر می‌شود، ترکیب رنگ های متفاوت می‌تواند لباس های ساده شما را به یک ست بسیار شکیل تبدیل کند.

مشکی و سفید، دوست تمام رنگها

اگر در کمد خود مانتو سفید و مشکی دارید، مطمئن باشید که تمام شال و روسری های شما با این دو مانتو به خوبی ست میشوند.

بهتر است به دلیل سادگی این دورنگ در کنار مانتو های سیاه و سفید از شال و روسری های طرح دار استفاده نمایید تا رنگ و لعابی به استایل شما ببخشند.

تنها نکته در مورد این دو رنگ این است که از ست کردن رنگ مشکی و سرمه ای، مشکی و قهوه ای و سفید و کرم تا حد امکان خودداری کنید.

استفاده از رنگ های مشابه

یکی از اصول ست کردن شال و روسری با لباس هم استفاده از رنگهای مشابه است.

رنگ های مخالف در چرخه ی رنگ، یک تضاد بصری بزرگ ایجاد می کنند که در واقع به یکدیگر کمک و همدیگر را تکمیل می کنند.

برای مثال وقتی رنگ قرمز در کنار رنگ سبز آورده می شود، درخشان تر بنظر می رسد.

بهتر است برای زیبایی بیشتر 75٪ از یک رنگ و 25٪ از یک رنگ دیگر استفاده کنید و یکی از رنگها را کمرنگ و دیگری را تیره در نظر بگیرید.

این طیف رنگی شامل اصول ست کردن شال و روسری با لباس نیز می‌شود و نکته مهم در ترکیب رنگهای مختلف این است که در استایل خود حداکثر از سه رنگ استفاده کنید تا تیپ شما بیش از اندازه رنگارنگ و شلوغ به نظر نرسد.

ست کردن شال و روسری با مانتو

روسری و شال های طرح دار

اگر می خواهید شال و یا روسری طرح دار خریداری کنید، استفاده کردن از روسری هایی که طرح های ریزی دارند بهتر و زیباتر از طرح های درشت است.

برای ست کردن این روسری ها باید از مانتو های ساده استفاده کنید. این کار باعث می شود که روسری تان بیشتر جلوه کند و قیافه ی شما بیشتر دیده شود.

متناسب با فصل باشید

یکی دیگر از اصول ست کردن شال و روسری با لباس اینست که از متریال مناسب هر فصل استفاده کنید.

برای مثال ستفاده از شال های حریر با لباسهای زمستانی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتر است برای فصول سرد سال از شال و روسری های پشمی و نخی و برای تابستان از انواع حریر و نخی سبک استفاده کنید.

نکات مهم در ست کردن شال و روسری با مانتو

۱- بهتر است مانتو‌های طرح دار را با شال و روسری‌های ساده ست کنید و اگر روسری‌های طرح دار بیشتر به شما می‌آید از مانتو‌هایی با پارچه‌های ساده استفاده کنید.

۲- اگر می‌خواهید یک استایل تک رنگ داشته باشید (استایل مونوکروم) سعی کنید از جواهرات و اکسسوری‌های شاین استفاده نکنید.

۳- رنگ‌های پاستیلی به خوبی با هم ست می‌شوند و شما می‌توانید از این ویژگی به خوبی استفاده کنید.

رنگ پوست

مهمترین گام برای ست کردن شال و روسری با مانتو، انتخاب درست شال و یا روسری است که مناسب صورت شما باشد.

عواملی مانند رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ موهای شما در انتخاب درست شال و روسری بسیار مهم است.

اگر می‌خواهید به سبک محجبه روسری و یا شال سر کنید تنها فاکتور‌های موثر در انتخاب رنگ روسری شما رنگ پوست و رنگ چشم‌های شماست.

اگر رنگ پوست شما گرم است (به مچ دست خود نگاه کنید اگر رگ‌های دستتان به رنگ سبز دیده می‌شود رنگ پوست شما گرم و اگر رگ‌ها به رنگ آبی دیده می‌شود رنگ پوست شما سرد است) بهترین رنگ‌ها برای شما قرمز، زرد، نارنجی و سبز زیتونی است. اما اگر رنگ پوست سردی دارید به سراغ رنگ‌هایی مثل آبی، بنفش، نقره‌ای و خاکستری بروید.

برای افرادی که رنگ چشم‌های روشنی دارند (مثل آبی و سبز) بهتر است از شال و روسری‌هایی به رنگ چشم خود استفاده کنند تا رنگ چشمشان جلوه زیباتری داشته باشد.

فاکتور سوم در انتخاب رنگ روسری یا شال رنگ موهاست. برای انتخاب روسری و شال باید رنگ پوست و مو را همزمان در نظر گرفت.

۱- رنگ پوست سرد و مو‌های تیره یکدست و بدون هایلایت: افرادی که رنگ پوست سردی دارند و مو‌های طبیعی و معمولی دارند، بهتر است از رنگ‌های سرد مثل بنفش و آبی، رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای استفاده کنند.

۲- رنگ پوست گرم و مو‌های بلوند و قهوه‌ای بدون هایلایت: کسانی که مو‌های بلوند طلایی و یا قهوه‌ای دارند و پوست آن‌ها گرم است بهتر است از رنگ‌هایی مانند آبی روشن، بنفش روشن، صورتی، نارنجی، نقره ای، خاکستری روشن و این قبیل رنگ‌ها استفاده کنند.

ست کردن شال و روسری با مانتو

در واقع این افراد باید از رنگ‌های روشن استفاده کنند و روسری‌هایی با رنگ‌های تیره برای آنان مناسب نیست.

۳- پوست گرم و مو‌های تیره: خانم‌هایی که مو‌های تیره رنگ با هایلایت داشته مثل قهوه‌ای تیره و یا شرابی و پوستی با رنگ گرم دارند بهتر است از رنگ‌هایی مانند طلایی، زیتونی، آجری و خاکستری برای روسری‌ها و شال‌های خود استفاده کنند.

۴- رنگ پوست گرم و مو‌های روشن: پوست‌های گرم با مو‌های روشن و هایلایت مانند بلوند هایلایت و یا مو‌های نارنجی و قرمز روشن بهتر است از رنگ‌های روشن و رنگ‌های پاستیلی برای انتخاب روسری‌های خود استفاده کنند.
اگر روی صورتتان دانه‌های قرمز دارید و یا گونه‌های قرمزی دارید از پوشیدن روسری و شال‌های قرمز و صورتی اجتناب کنید، زیرا این شال و روسری ها، قرمزی صورت شما را بیشتر نمایان می‌کنند.

منبع : مدامگ

نظر بدهید