اسرار گریم صورت
کافه زیبایی

اسرار گریم صورت را یاد بگیرید

1.13Kبازدید

گریم صورت در آرایش استفاده از روش‌های سایه روشن برای تأکید بر خصوصیت‌های طبیعی صورت و برجسته سازی زیبایی هاست. می‌توانید به اسانی آن را یاد بگیرید و با قدری دقت باتوجه به چهره خویش اجرا کنید. لولایت یعنی استفاده از یک رنگ تیره‌تر و برای قسمت‌هایی از صورت استفاده میشود که شما نمی‌خواهید خیلی به چشم بیاید و برای پوشاندن آن از لولایت استفاده میکنید.

دو روش اصلی و قابل استفاده برای طراحی پایه وجوددارد:

اسرار گریم صورت

لولایت «کم رنگ کردن» و هایلایت «پررنگ و برجسته کردن»

لولایت یعنی استفاده از یک رنگ تیره‌تر و برای قسمت‌هایی از صورت استفاده میشود که شما نمی‌خواهید خیلی به چشم بیاید و برای پوشاندن آن از لولایت استفاده میکنید. توصیه می‌کند که برای لولایت از سایه و رنگ سه درجه تیره‌تر از پوستتان و از رنگ‌ها و سایه‌های مات و بدون درخشش استفاده کنید.

برعکس هایلایت، برای قسمت‌هایی استفاده میشود که شما میخواهید برجسته‌تر شود و بیشتر به چشم بیاید. برای هایلایت شما می‌توانید هم از رنگ و سایه‌های مات استفاده کنید و هم برّاق و درخشنده، هرکدام را که خودتان دوست دارید.

گونه

برای زدن رژگونه باید آغاز کار را با سیب‌های گونه هایتان شروع کنید در این شیوه باید بخشی از گونه‌ها را که در حین لبخند زدن بیشتر از سایر قسمت‌ها برجسته میشوند رژگونه بزنید آنگاه رنگ رژگونه را تا قسمت خط رویش موهایتان پخش کنید تا رنگ پوستی طبیعی داشته باشید. برای پخش کردن رژگونه روی استخوان گونه‌ها باید از حرکت‌های نیمه هلالی فرچه روی استخوان‌های گونه استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای داشتن آرایشی مطابق با مد روز بهتر است از مقدار کمی رژگونه استفاده کنید تا رنگ رژگونه شما طبیعی‌تر به نظر برسد همچنین نباید رژگونه تان را تا نزدیک پرده بینی پخش کنید.

با استفاده از سایه‌ها با رنگ روشن و تیره میتوانید عیب‌های موجود در صورت خویش را بپوشانید و ظاهر بهتر و جذاب تری پیدا کنید. استفاده از سایه‌ها با رنگ روشن و تیره بستگی به فرم کلی صورت دارد. چنانچه صورت شما مربعی شکل است باید گوشه‌های صورتتان را ملایم کنید برای این که صورتتان گرد به نظر برسد رژگونه باید روی خط‌های فک زده شود. درصورتی که صورت شما کشیده و لاغر است برای پوشاندن گردی صورت خود میتوانید قسمت شقیقه‌ها را قدری تیره کنید. خانم‌ها با صورت گرد بهتر است برای لاغر‌تر به نظر رسیدن صورتشان روی استخوان گونه هایشان را قدری رژگونه بزنند.

اسرار گریم صورت

علاوه بر روش درست گریم گونه باید روی انتخاب رنگ رژگونه هم حساسیت لازم را داشته باشید. برای پوست‌های رنگ پریده میتوانید از رژگونه صورتی و یا صورتی پر رنگ استفاده کنید. اشخاص با رنگ پوست تیره و سبزه بهتر است از رنگ‌های قرمز تیره و جگری برای زدن رژگونه استفاده کنند.

برای دوام بیشتر رژگونه روی پوست صورت خویش میتوانید از پودر مات کاری استفاده کنید توجه داشته باشید برای این که ظاهر طبیعی تری داشته باشید باید همه قسمت‌های صورت خویش را با کمک پودر بپوشانید با استفاده از این شیوه رژگونه تان در طول روز پاک نمی‌شود.

اسرار گریم صورت

برای داشتن گریم گونه حرفه ای‌تر میتوانید با کمک سایه‌ای که رنگ آن روشن‌تر از رژگونه و رنگ پوست شما است قسمت بالای استخوان گونه یتان را روشن‌تر کنید. توجه داشته باشید که باید از قسمت زیر چشم تا بالای استخوان گونه‌ها را قدری روشن‌تر کنید.

بینی

بینی از هفت قسمت تشکیل شده است:

بخش A:قدری گود رفتگی دارد. در برخی از خط اخم در این ناحیه معلوم است.

بخش B:این بخش قسمت برجسته بینی (تیغه بینی) برای باریک نشان دادن بینی در این ناحیه از فن روشن استفاده می‌شود.

بخش C:این بخش در طرفین تیغه بینی قرار دارد.

بخش D:این بخش بر روی دو پرده بینی قرار دارد.

بخش E:این بخش را انتهای بخش B. (نوک بینی) قرار دارد.

اسرار گریم صورت

۱- اصلاح بینی بلند و کشیده

درصورتی که میخواهید بینی کوتاه‌تر به نظر آید، زیر نوک بینی بخش E. رنگ سایه تیره و عمیق بکار ببرید و آنرا از نوک بینی به طرف بالا پخش کنید.

آنگاه روی تیغه بینی (بخش B) از فن روشن‌تر از زیر بنا به کار برید. اگر از سایه تیره در قسمت بالای بینی بخش A. استفاده شود. بینی کوتاه‌تر بنظر می‌رسد.

۲- اصلاح بینی پهن

بخش‌های C. را سایه زده و قسمت B. را روشن نمائید. با این شیوه از پهنای بینی کاسته شده و بینی باریک‌تر بنظر خواهد رسید.

۳- اصلاح بینی نوک تیز

چنانچه بخواهید نوک بینی را قدری گرد کنید از گریم سه بعدی در نوک بینی استفاده نمائید و آنرا در قسمت B. محو نمائید.

اصلاح بینی کج و منحرف به یک سمت:

قسمت‌های برآمده استخوان بینی را تیره و تیغه بینی را روشن نمائید.

اسرار گریم صورت

یکی از اصلی‌ترین نکات برای گریم صورت، گریم کردن بینی می‌باشد

چشم

آرایش چشم را میتوانید دو مرحله کنید، با لولایت کارخود را آغاز کنیدو از این سایه بر روی چین و چروک‌ها و پلک چشمتان هم استفاده کنید و خوب آن‌ها را هم رنگ کنید.

اسرار گریم صورت

سپس، با یک قلم مو ناحیه زیر ابرو را هایلایت و برجسته کنید.

اسرار گریم صورت

فک

برای لولایت، از زیر فک تا امتداد خط فک از سایه تیره تری استفاده کنید و اینکار را تا نقطه ارتباطی فک با گردن ادامه دهید، برای این که این خط دیده نشود با یک قلم موی تمیز زیر فک و گردن را برس بزنید تا یکدست شود.

اسرار گریم صورت

سپس، بالای خط فک را هایلایت و برجسته کنید و بادقت، با نواحی اطرافش هم رنگ کنید، ولی اطراف چانه، اینکار را نکنید، زیرا شما می‌خواهید دوطرف فک پائین را برجسته کنید. برند میگوید:درصورتی که شما تمام نواحی چانه را هایلایت کنید باعث میشود چانه شما بزرگ‌تر بنظر برسد و به طرف جلو کشیده شود.

منبع : بیتوته

نظر بدهید