آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی و زیر بغل خطرناک است؟
کافه سلامت

آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی و زیر بغل خطرناک است؟

1.34Kبازدید

موهای زیر بغل و ناحیه تناسلی بعد از سن بلوغ در هر دو جنس زن و مرد رشد میکنند. فرم رشد موها در ناحیه تناسلی در دو جنس تا حدودی متفات است.این موها وابسته به هورمونهای جنسی هستند و رشد آنها طبیعی محسوب میشود .

 

لیزر چیست؟

واژه لیزر (به انگلیسی: Laser) به معنی «تقویت نور به روش گسیل القایی تابش» است.

 

لیزر ابزاری است که نور را به صورت پرتوهای موازی بسیار باریکی که طول موج مشخصی دارند ساطع می‌کنند. این دستگاه از ماده‌ای جمع‌کننده یا فعال‌کننده نور تشکیل شده که درون محفظه تشدید نور قرار دارد. این ماده پرتو نور را که به وسیله یک منبع انرژی بیرونی (از نوع الکتریسیته یا نور) به وجود آمده، تقویت می‌کند.

 

نخستین بار طرح اولیه لیزر (میزر) را انیشتین داد. کار لیزر به این‌گونه است که با تابش یک فوتون به یک ذره (اتم یا مولکول یا یون) برانگیخته، یک فوتون دیگر نیز آزاد می‌شود که این دو فوتون با هم، هم فرکانس هستند. با ادامه این روند شمار فوتون‌ها افزایش می‌یابد که می‌توانند باریکه‌ای از فوتون‌ها را به وجود بیاورند.

 

لیزر از نظر ماهیت هیچ تفاوتی با نور عادی ندارد و خواص فیزیکی لیزر، آن را از نورهای ایجاد شده از دیگر منابع متمایز می‌سازد. از نخستین روزهای تکنولوژی لیزر، به خواص ویژه آن پی برده شد که خود این خواص بستری عظیم برای کاربردهای وسیع این پدیده در علوم گوناگون به ویژه صنعت و پزشکی ایجاد کرده‌است. پیشرفت دانش بدون تکنولوژی لیزر امکان‌پذیر نیست.

 

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ آیا لیزر موهای زائد ، تخمدان ها را تحت تاثیر قرار می دهد؟ آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟

شنیدن کلمات پرتو و یا تابش لیزر به بدن، ناخودآگاه ما را به یاد سرطان می اندازد، خیر چنین نیست به این دلیل که لیزر استفاده شده برای دستگاه های موهای زائد امواجی است که برای تابش غیر یونیزه استفاده می شود این امواج در پوست تولید گرما می کنند که منجر به غیرفعال شدن فولیکول مو و در نهایت مانع رشد مو می شود.

 

آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی و زیر بغل خطرناک است؟

لیزر موهای زائد زیر بغل هیچ گونه خطری ایجاد نمی کند‎

 

این انرژی تنها جذب لایه های سطحی پوست شده و به هیچ عنوان باعث جهش سلولی نمی شود. از طرفی دیگر عمق نفوذ در لیزر موهای زائد فقط تا ریشه مو می باشد که در دستگاه هایی که از تکنولوژی الکساندرایت استفاده می کنند این میزان به حداقل خود یعنی 3 میلیمتر رسیده است. ضمنا اگر دستگاه های رفع موهای زائد حتی یک درصد خطر بیماری هایی مثل سرطان را تشدید می کردند (حتی یک مورد گزارش در دنیا) در اولین اقدام تولید آن توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده متوقف می شد.

 

گاها دیده شده که برخی افراد از لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی ترس دارند، به این علت که مبادا در آینده توانایی بارداری از آنها سلب شود!

 

متخصصان پوست اظهار دارند که پرتوهایی که از این روش انتشار می یابند، نمی توانند به هیچ یک از اعضای داخلی بدن نفوذ کرده و در نتیجه به آن آسیب برسانند.

 

با توضیحات فوق متوجه شدیم که با عمق نفوذ کم دستگاه لیزر (به ویژه تکنولوژی الکساندرایت) امکان آسیب رسیدن به اندام های داخلی به هیچ عنوان وجود ندارد.

 

آیا لیزر زیر بغل  و ناحیه تناسلی خطرناک است؟

می توان به جرأت گفت لیزر موهای زائد هیچ گونه خطری ایجاد نمی کند.

 

ممنوعیتی از این نظر برای سنین مختلف و همچنین کسانیکه سابقه جراحی قبلی در این ناحیه داشته اند برای ازاله موها توسط لیزر وجود ندارد

 

درد، سوزش، قرمزی، تورم ،سوختگی و تیرگی یا روشنی پوست تنها عوارض لیزر هستند که با انتخاب دستگاه مناسب و مهارت متخصص پوست می‌توان از آنها پیشگیری کرد. به علاوه لیزر تنها به 5 میلی‌متر از عمق پوست نفوذ می‌کند و برای روابط جنسی و باروری مشکلی ایجاد نمی کند.  تاباندن آن به پوست نواحی حساس از قبیل تیروئید، سینه، زیر بغل و غدد لنفاوی خطری ندارد اما لیزر نواحی تیره‌تر مانند ناحیه تناسلی حتما باید زیر نظر متخصص انجام شود و نیازمند توجه بیشتر و تنظیمات خاص برای پیشگیری از سوختگی پوست است.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته 

نظر بدهید