آموزش تهیه لوز نارگیلی
آموزش آشپزی

آموزش تهیه لوز نارگیلی؛ این شیرینی یخچالی

1.25Kبازدید

شیرینی لوز از انواع شیرینی‌های سنتی تبریز است که سراسر ایران طرفداران زیادی دارد و شما می‌توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید. در طرز تهیه لوز نارگیلی از پودر نارگیل و شکر و سفیده تخم مرغ و وانیل و آبلیمو و پودر یا خلال پسته استفاده می‌شود.

مواد لازم

پودر نارگیل ریز: ۲۰۰ گرم
شکر: ۲۵۰ گرم
سفیده تخم مرغ: دو عدد
وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری
پودر پسته: به میزان لازم
آبلیمو: یک قاشق سوپخوری

آموزش تهیه لوز نارگیلی

طرز تهیه لوز نارگیلی در منزل

۱. برای تهیه شیرینی لوز نارگیلی ابتدا شکر را به همراه یک لیوان آب روی حرارت شعله گاز به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید تا به قوام لازم برسد. برای امتحان کردن قوام مناسب می‌توانید مقداری از شربت شیرینی را بین دو انگشت خود قرار دهید و در صورتی که شربت حالت موم مانندی داشته باشد یعنی به قوام لازم رسیده است.

۲. در مرحله بعدی طرز تهیه لوز نارگیلی، سفیده تخم مرغ و وانیل را درون ظرفی مناسب بریزید و به مدت ۵ دقیقه مخلوط مواد را هم بزنید تا سفید رنگ شوند سپس سفیده زده شده را به شربت اضافه کنید و ظرف را از روی حرارت گاز بردارید و به سرعت مخلوط سفیده و شربت را هم بزنید و آبلیمو را به مخلوط شربت و سفیده اضافه کنید.

۳. بعد از اینکه مخلوط مواد شیرینی مقداری از حرارت افتاد پودر نارگیل را به آن بیفزایید و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید سپس مایه شیرینی را درون ظرف مناسبی نظیر ظرف باقلوا بریزید و ظرف را به مدت یک تا دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا مواد شیرینی خودشان را بگیرند.

۴. بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی شیرینی را از یخچال بیرون آورید و روی مواد شیرینی خلال پسته یا پودر پسته بریزید و مواد شیرینی را به شکل مربع یا لوزی برش دهید.

نکات طلایی

* در دستور تهیه لوز نارگیلی سنتی از سفیده تخم مرغ استفاده نمی‌شود و شما می‌توانید آن را از مواد لازم حذف کنید.
* در صورت تمایل می‌توانید به نیمی از مواد لوز نارگیلی زعفران اضافه کنید و نیم دیگر مواد شیرینی را به صورت سفید تهیه کنید تا دو رنگ از این شیرینی داشته باشید.
* به جای استفاده از نارگیل در دستور تهیه لوز خانگی می‌توانید از بادام و پسته و … استفاده کنید که در این صورت شربتی که تهیه می‌کنید باید کمی غلیظ‌تر باشد.
* بهتر است برای درست کردن شیرینی لوز نارگیلی از ظروف با دیواره‌های کوتاه استفاده نمایید تا در زمان جدا کردن مواد شیرنیی از ظرف به مشکل نخورید.

در این مطلب با طرز تهیه شیرینی لوز نارگیلی آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این شیرینی ساده نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا

نظر بدهید