چگونه در تابستان کودکان‌مان را لباس بپوشانیم
مدل لباس کودک و نوجوان

چگونه در تابستان کودکان‌مان را لباس بپوشانیم

2Kبازدید

با توجه به مواردی که همیشه دیده‌ایم و تذکراتی که مادران‌مان به ما می‌دهند، یاد گرفته‌ایم که همیشه نوزادان و کودکان را گرم نگه داریم و لباس‌های گرم به تن آن‌ها بکنیم. اما نوزادان، توانایی محدودی در تنظیم درجه حرارت خود دارند، بنابراین تنها مهم است که آنها را در ماه های سرد سال، گرم نگه داریم.

چگونه در تابستان کودکان‌مان را لباس بپوشانیم

دمای بدن کودک‌تان چیزی است که باید بدانید:

دمای بدن کودک در داخل رحم مادر در حدود 37.7 درجه سانتی گراد بوده است. سپس از داخل رحم خارج شده و هنگامی به دنیا می‌آید،داخل محوطه‌ای از مایع آمنیوتیک بوده است. در واقع این مساله مانند این است که از یک استخر آب گرم، به داخل هوا بروند. و به همین دلیل بعد از به دنیا آمدن نوزاد، همه سریعا قصد دارند که او را دور حوله و یا پتو بپیچند. نیازی نیست که شما این کار را در ماه‌های گرم تابستان نیز انجام دهید.

چگونه در تابستان کودکان‌مان را لباس بپوشانیم

• بیرون از رحم، دمای بدن کودک شما باید چیزی در حدود 36 تا 37 درجه سانتی گراد باشد.

• اگر دمای بدن کودک شما بین 37 تا 37.5 درجه سانتی گراد است، به این معنی نیست که تب دارد، بلکه این درجه حرارت کمی بالا، به دلیل لباس زیاد پوشاندن، پتوی دور آن‌ها و یا در ماشین و اتاق گرم قرار گرفتن است؛ لباس کودک‌تان را کم کنید و او را به مکان خنک‌تری ببرید. دمای بدن او پائین خواهد آمد.

چگونه در تابستان کودکان‌مان را لباس بپوشانیم

آیا کلاه و جوراب برای کودکان ضروری است؟

عرق کردن یکی از راه هایی است که درجه حرارت بدن انسان توسط آن پائین می‌آید. کودکان معمولا زیاد عرق نمی‌کنند؛  تنها بعضی اوقات، گردن، دست ها، پاها و سرشان عرق می‌کند ( ۳۰ درصد از کل بد‌ن‌شان ). به همین دلیل سریع دمای بدن‌شان بالا می‌رود. درنتیجه کلاه و جوراب پوشاندن نوزادان، مخصوصا هنگامی که هوا گرم است، اجاره نمی‌دهد که عرق کنند و دمای بدن‌شان پائین بیاید. پس در هوای گرم، کلاه و جوراب به آنها نپوشانید، مگر اینکه کلاه آفتاب‌گیر باشد، و در این حالت هم بهتر است که کودک خود را زیر سایه و یا سایبان نگه دارید.

چگونه در تابستان کودکان‌مان را لباس بپوشانیم

چه مقدار لباسی مناسب است؟

اگر شما هنگام پوشیدن تی شرت، شلوار و … احساس راحتی می‌کنید و گرم یا سردتان نیست، کودک شما نیز در هنگام پوشیدن همین لباس ها، همین احساس شما را دارد. هنگامی که هوا بسیار گرم است و شما فقط دوست دارید لباس خنک و سبک به تن کنید، کودک شما نیز همین حس را دارد و حتی تنها پوشک آن‌ها برای شان کافی است! هم چین اگر احساس می‌کنید که لباس‌های نایلونی و پلی استر در تابستان شما را آزار می‌دهند و باعث ایجاد حساسیت و خارش در شما می‌شود،  کودک‌تان نیز نباید این نوع لباس‌ها را بپوشد. در روزهای گرم، لباس‌های نخی و یا پنبه‌ای بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای کودکان هستند

چگونه متوجه شویم که کودک‌مان احساس گرما است؟ 

در پایین به علائمی که نشان می‌دهد کودک احساس گرما می‌کند، اشاره شده است.

چگونه در تابستان کودکان‌مان را لباس بپوشانیم

• نفس کشیدن سریع

• هنگامی که به پوست او دست می زنید، گرم است.

• سرخ شدن صورت

برای این‌که متوجه شوید دمای بدن کودک‌تان بالا است و یا پائین، پشت دست‌تان را روی پشت گردنش بگذارید. پوست او باید گرمای ملایمی داشته باشد.

چگونه در تابستان کودکان‌مان را لباس بپوشانیم

به طور کلی، هنگامی که دمای بدن کودک بالا می‌رود، کج خلق و تحریک پذیر می‌شود و در نتیجه گریه می‌کند و سر و صدا به راه می‌اندازد. خنک نگه داشتن کودک در فصل تابستان ضروری است. به حرف‌های نسل‌های قبل و یا افرادی که به شما می‌گویند باید جوراب پای نوزادتان کنید، توجه نکنید. حس مادرانه بهتر از هر حس دیگری عمل می‌کند و شما را راهنمایی می‌کند.

منبع:بنیتا

نظر بدهید