Untitled-1
کافه سلامت

معرفی بهترین روش های جراحی زیبایی واژن

828بازدید

انواع روش های زیبایی واژن می تواند علاوه بر ایجاد تغییر در زیبایی ناحیه تناسلی، باعث بهبود عملکرد آن  شود. انواع جراحی های زیبایی ناحیه تناسلی اعم از روش های غیر جراحی  و یا جراحی مانند لابیاپلاستی، واژینوپلاستی، کاهش هود کلیتورال و  پرینوپلاستی می تواند موجب زیبایی واژن و افزایش اعتماد به نفس خانم ها شود.

جراحی زیبایی واژن

انواع روش های زیبایی واژن

دستگاه تناسلی خانم ها یکی از مهمترین ارگان های بدن محسوب می شوند که خانم ها با انجام روش های زیبایی واژن، سعی می کنند زیبایی از دست رفته واژن خود را بازگردانند. مراقبت از زیبایی و حفظ سلامتی ناحیه تناسلی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

انجام جراحی زیبایی واژن فقط برای زیباسازی سیستم تناسلی خانم ها نیست بلکه با اعمال این روش ها، مشکلات ظاهری ناحیه تناسلی و مشکلات عملکردی که در شرایط خاص ایجاد می شوند، برطرف می شوند. یکی از این مشکلات، بی اختیاری ادرار است که به دلیل افزایش سن و دوران یائسگی ایجاد می شود.

تنگ کردن واژن

برخی مواقع خانم ها از روش های زیبایی واژن برای تنگ کردن دهانه واژن استفاده می کنند. کسانی که نمی خواهند، روش های جراحی و لیزر را برای ایجاد زیبایی واژن انجام دهند، از روش لیفت واژن با نخ استفاده می کنند. در این روش مشکلات ظاهری واژن به طور کامل از بین می رود.

سفید کردن واژن

یکی دیگر از روش های زیبایی واژن، سفید کردن واژن با لیزر می باشد. تیرگی ناحیه تناسلی به دلایل گوناگونی مانند افزایش سن، عوامل ژنتیکی، انجام ورزش های سنگین و یا دوچرخه سواری ، تغییرات هورمونی، پوشیدن لباس های زیر تنگ و … رخ می دهد.

با انجام روش سفید کردن واژن با لیزر می توان به زیبایی و شادابی پوست واژن کمک کرد. استفاده از لیزر علاوه بر سفید کردن ناحیه تناسلی، باعث بر طرف شدن مشکل خشکی و آتروفی واژن می شود.

در برخی مواقع برای رفع تیرگی واژن از کرم ها و ژل های گیاهی استفاده می شود. البته باید توجه داشته باشید که از هر نوع کرم و یا ژل نمی توان برای سفید کردن واژن استفاده کرد. استفاده از کرم هایی که گیاهی نیستند، ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند خارش و التهاب ناحیه تناسلی شوند. برخی مواقع هم شوینده های شیمیایی باعث ایجاد تیرگی واژن می شوند.

لابیاپلاستی

لابیاپلاستی رایج ترین روش جراحی از  روش های زیبایی واژن است. در لابیاپلاستی شکل ظاهری لابیاها بهبود می یابد. به دلایل مختلفی، لابیاها دچار تیرگی و افتادگی می شوند. افتادگی لابیاهای مینور و ماژور باعث عدم رعایت بهداشت صحیح ناحیه تناسلی، بدشکلی ناحیه تناسلی و ایجاد مزاحمت در حین برقراری رابطه جنسی می شود.

روش های زیبایی واژن

لابیاپلاستی برای متقارن کردن لابیاها، کوچک کردن و جمع کردن لابیاها انجام می گردد. در برخی مواقع لابیاهای مینور از زیر لابیاهای ماژور بیرون زده، که شکل  نامناسبی برای ناحیه تناسلی ایجاد می کند. در این عمل جراحی، لابیاها به اندازه ای که مایل هستید، کوچک می شوند، در نتیجه واژن زیباتر می گردد. لابیاپلاستی با دو روش استفاده از تیغ جراحی و و یا روش استفاده از لیزر انجام می شود.

تزریق چربی

انجام تزریق چربی به واژن یکی از روش های زیبایی واژن است که نتایج بسیار خوبی دارد. ناحیه تناسلی به دلایل گوناگون ماننند افزایش سن، بارداری، زایمان طبیعی، کاهش وزن و یا رسیدن به سن یائسگی، دچار تغییر شکل می شود. در این مواقع بافت زیر جلدی از بین می رود و مشکلات ظاهری و عملکردی در ناحیه تناسلی ایجاد می شود. در این مواقع پوست واژن دچار چروکیدگی و شل می شود.

با تزریق چربی به واژن، زیبایی، لطافت و  شادابی از دست رفته ناحیه تناسلی بر می گردد. این روش جوانسازی واژن موجب تحریک ساخت کلاژن می شود. در این روش احتمال جابجایی چربی های تزریق شده به ناحیه واژن بسیار کم است. در نتیجه جوانسازی واژن، خانم ها در زمان برقراری رابطه جنسی اعتماد به نفس بیشتری دارند. افزایش میل جنسی و بهبود عملکرد جنسی موجب رضایت طرفین از برقراری رابطه زناشویی می شود.

جهت تزریق چربی به واژن، ابتدا چربی مورد استفاده از بانک چربی بدن مانند پهلوها، ران، اطراف ناف و یا شکم برداشت می شود. چربی ها بعد از خالص سازی به ناحیه واژن تزریق می شوند. مقداری از چربی تزریق شده بعد از گذشت مدتی، جذب بدن می شود. ممکن است جراح برای کسب نتیجه بهتر، تزریق را دو یا چند جلسه دیگر هم تکرار کند.

تزریق ژل

تزریق ژل یکی از روش های زیبایی واژن است که موجب جوانسازی واژن می شود. لابیاهای ماژور به دلایل گوناگونی مانند بالا رفتن سن، زایمان، عوامل ژنتیکی و پیری زودرس پوست،  ممکن است دچار تغییر شکل شده و افتاده و شل شوند. این افتادگی و چروکیدگی پوست ناحیه واژن، بسیار آزاردهنده است و باعث کاهش میل جنسی خانم ها می شود.

تزریق ژل موجب تقویت نقطه جی خانم ها برای رسیدن به ارگاسم می شود. همچنین با تزریق ژل به واژن، چین و چروک لابیاها برطرف شده و ظاهر واژن زیبا می شود. در نتیجه اعتماد به نفس خانم ها برای برقراری رابطه جنسی افزایش می یابد. علاوه بر این با افزایش کیفیت رابطه جنسی، روابط عاطفی بین زوجین بهبود می یابد.

تزریق ژل به واژن یک روش سرپایی بوده و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. این روش جوانسازی واژن بدون خطر و کاملا ایمن است و خونریزی و درد ندارد. دوره نقاهت این روش زیباسازی واژن بسیار کوتاه بوده و خانم ها می توانند بعد از گذشت یک روز، به محل کار خود بروند.

روش های جراحی زیبایی زنان

جراحی واژینوپلاستی یکی از روش های زیبایی واژن

کانال واژن مهمترین کانال موجود در بدن خانم ها است که در اطراف آن مقعد، روده کوچک و بزرگ وجود دارد. این کانال قابلیت کشسانی بالایی داشته، به همین دلیل در زایمان طبیعی نوزاد از طریق کانال واژن بدون هیچ مشکلی خارج می شود. به دلایل مختلفی مانند زایمان های طبیعی متعدد، بارداری ، افزایش وزن و کاهش وزن های زیاد و دوران یائسگی، خاصیت ارتجاعی این کانال کاهش می یابد.  متخصص زنان با انجام واژینوپلاستی موجب تقویت بافت و عضلات واژن می شود. همچنین این جراحی باعث بازسازی و ترمیم عضلات کف لگن می شود.

جمع بندی

انواع روش های زیبایی واژن اعم از روش جراحی یا غیر جراحی، برای بهبود شکل ظاهری و گاهی مشکلات عملکردی واژن انجام می شود. البته باید توجه کنید که مشکلات عملکردی واژن تا حدی با این روش ها درمان می شوند. برای درمان کامل مشکلات ناحیه تناسلی حتما به یک متخصص زنان مراجعه کنید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر ندا حاجیها به آدرس   www.drhajiha.com  مطرح کنید.

نظر بدهید