استفاده از تکه های کاغذ دیواری
کافه دکوراسیون

استفاده از تکه های کاغذ دیواری در دکوراسیون

1.99Kبازدید

بعضی از افراد هستند که علاقه زیادی به ایجاد تنوع و دور شدن از یکنواختی در فضای زندگی شان دارند. گاهی اوقات این تغییرات نیازمند صرف هزینه زیاد و راهنمایی یک متخصص است اما در بسیاری از موارد نیز می توان آن را به ارزان ترین شکل ممکن و با خلاقیت هایی ساده خلق کرد. این خلاقیت می تواند شامل وسایل و متریال هایی باشد که دوباره قابلیت استفاده و کاربرد دارند. کاغذ دیواری ها نیز در همین دسته ها قرار می گیرند و با توجه به ایده های این مطلب می توانید برای ایجاد تنوع بیش تر، با آن ها تصویرهای جدیدی خلق کنید.

تزئین یک میز با کاغذ دیواری

استفاده از تکه های کاغذ دیواری

ایده ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید، استفاده از کاغذ دیواری برای تزیین یک میز قدیمی است. شما به راحتی می توانید از این ایده برای زمان هایی استفاده کنید که میز یا کنسولتان دارای چهارچوب و بدنه سالم بوده و فقط نیازی به روکش یا رنگ آمیزی جدید دارند. پایه های این میز به رنگ سفید رنگ آمیزی شده و برای پوشاندن سطح خراب از کاغذ دیواری سیاه و سفید استفاده شده است.

طراحی کتابخانه با کاغذ دیواری

استفاده از تکه های کاغذ دیواری

در این نمونه برای طراحی و ایجاد یک کتابخانه در قسمت فرورفتگی دیوار از کاغذ دیواری های ساده استفاده شده است. این کار علاوه بر این که قسمت کتابخانه را از ساده بودن خارج کرده و باعث شاخص تر شدن آن می شود، به دلیل ایجاد خطوط عمودی به بلند تر نشان داده شدن دیوارها و سقف نیز کمک زیادی خواهد کرد. علاوه بر این وسایل دکوری و کتاب ها در پس زمینه مشکی جلوه بیشتری پیدا می کنند.

طراحی میز کنار تختی با کاغذ دیواری

استفاده از تکه های کاغذ دیواری

اگر قبلا از کاغذ دیواری های گلدار استفاده می کردید و اکنون دیگر نیازی به آن ها ندارید بهتر است برای نوسازی و طراحی دوباره میزهای کشودار از آن ها بهره ببرید. در این نمونه رنگ سبز و سفید کاغذ دیواری به زیبایی بر روی کشوهای میز نشسته و با دسته ها و پایه های برنزی هماهنگی خوبی را به وجود آورده است. این نمونه نیز مانند نمونه اول می تواند برای پوشاندن خرابی های میز به کار برود.

تزیین راه پله با کاغذ دیواری

استفاده از تکه های کاغذ دیواری

اگر واقعا به دنبال ایجاد یک تغییر اساسی در دکوراسیون خانه خود هستید، راه پله های داخلی می توانند بهترین مکان برای به انجام رساندن آن باشند. در این نمونه، کاغذ دیواری های سیاه و سفید برای تزیین پله ها به کار رفته و آن ها را از حالت چوبی و ساده قبل خارج کرده اند. شاید این ایده نسبت به تزیین دیوار راه پله مدرن تر و امروزی بوده و جلوه خاصی را به فضای راه پله شما ببخشد.

ایجاد قاب های دکوراتیو با دورریز کاغذ دیواری

استفاده از تکه های کاغذ دیواری

در بسیاری از موارد به خصوص در طراحی و دیزاین دیوارها، از عناصر دکوراتیو و تزیینی متنوعی استفاده می شود که محل خوبی برای نصب دوباره کاغذدیواری های قدیمی نیز هستند. به طور مثال در نمونه بالا قاب و شلق قدیمی روی دیوار با رنگ سفید رنگ آمیزی شده دیزاین داخل آن با کمک کاغذ دیواری انجام گرفته است. در طراحی های مدرن تر شما نیز می توانید داخل باکس های دیواری خانه خود را با این روش طراحی نمایید.

ایجاد فضای ذخیره سازی جدید

استفاده از تکه های کاغذ دیواری

آن چه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، یک قفسه بسیار ساده است که برای افزایش فضای ذخیره سازی، به یک کمد تبدیل شده و این کار توسط جعبه های کارتنی انجام گرفته که با کاغذ دیواری های قدیمی وغیرقابل استفاده روکش شده اند. بنابراین اگر شما نیز در فضای خانه خود به فضاهای ذخیره سازی بیش تری نیاز دارید می توانید از کاغذ دیواری ها برای پوشاندن آن ها و یا حتی ایجاد کمدها بهره ببرید.

تزیین داخل کشوها با تکه های کاغذ دیواری

استفاده از تکه های کاغذ دیواری

گاهی اوقات فضاهای بسیار پنهان اما جالبی برای طراحی وجود دارند که می توانند تنوع خوبی را برای شما به وجود بیاورند. داخل کشوها نیز از جمله همین مکان ها هستند که شاید در اتاق کار و یا آشپزخانه اهمیت بیش تری پیدا می کنند. کاغذ دیواری های قدیمی و بدون استفاده برای پوشاندن این قسمت ها ایده های خوبی محسوب می شوند و چسباندن آن ها زمان زیادی را نیز از شما نمی گیرد. فراموش نکنید که فقط خود شما از دیدن نقش و رنگ های زیبای داخل کشوها لذت خواهید برد.

منبع : 

نظر بدهید